Asteri – Brändi-ilmeen uudistus

Atsoft Oy uudisti perinteikkään Asteri ohjelmistonsa brändi-ilmeen loppuvuodesta 2020. Vanha logo ja ilme olikin ollut käytössä jo kunnioitettavat 25 vuotta, joten oli aika uudistua täysin.

Olin mukana brändi-ilmeen uudistuksen alkuvaiheessa ja toimin projektissa freelancer Visual Designerin roolissa. Kehittelin ensimmäiset ideat ja ehdotukset logosta ja muutamista ilmeen elementeistä. Sinisen Härän tiimi viimeisteli logon ja ilmeen luonnosteni perusteella ja uudistivat lopulta myös verkkosivuston uuden brändi-ilmeen mukaisesti. 

Asiakas toivoi ilmeessä säilyvän jotain vanhaa; vihreän värin ilmentyvän jossain muodossa. Siltä pohjalta väripalettiin päätyikin vihreää, tosin hieman tuunattuna. Suunnittelin logoehdotuksiin muotoja ja elementtejä liittyen yrityksen taloushallinnon toimialaan. Pyöristetyt ja pehmeämmät muodot loisivat brändistä helpommin lähestyttävämmän tunnelman. Yhteen logoehdotukseen toin yrityksen nimen historiaan liittyvän asteri-kukan muodon. Tästä ideasta pidettiin ja se päätyi myös  lopulliseen logoon.

Asiakas

Asteri Ohjelmat / Atsoft Oy

Työnantaja

Mainostoimisto Sininen Härkä

Mitä tehtiin

Logon ja brändi-ilmeen uudistus

Sinisen Härän tiimi viimeisteli lopullisen logon
Muutamia logoehdotuksia. Lopullinen logo muodostui oikean yläkulman ja vasemman alakulman yhdistelmästä.
Alustavista väripaletin ja typografian ehdotuksista pidettiin samantien ja ne viimeisteltiin mukaan lopulliseen brändi-ilmeeseen.
Sinisen Härän toteuttama verkkosivusto.

Pätevää suunnittelijaa vailla?

Olen avoin niin pienille kuin suuremmille projekteille ja erilaisille yhteistyökuvioille. Älä epäröi ottaa yhteyttä jos tarvitset apua markkinointiviestinnän ja graafisten projektien toteutukseen.